tisdag 30 oktober 2012

RUSK UTE SJUKSTUGA INNE


Igår hade vi en jättetrevlig lunch med härliga vänner här hemma. Både gott och jättemysigt. Men så fort gästerna gått hem slutade det mysiga och övergick till något mycket mindre mysigt istället; två av fyra blev sjuka. Mamma och Bianca fick blev illamående och fick feber och låg däckade resten av eftermiddagen och kvällen.

Jag och Emma mådde fortfarande bra men var väldigt trötta så det blev en väldigt tidig kväll vilket var mer än behövligt. Det var verkligen länge sedan, alldeles för länge sedan, jag sov så många timmar som jag gjorde i natt och det var så skönt.

I morse när vi vaknade kände jag mig utvilad och de två sjuklingarna kände sig lite bättre.


Ute är det grått, kallt och regnigt så idag får Bianca ligga hemma och vila på soffan medan jag och Emma tar en liten sväng till Centrum för att inhandla det nödvändigaste.

Vi har ingen Sandy att frukta vilket vi är glada för, men det är riktigt ruskigt väder utanför fönstret och en riktig innesittar dag.

5 kommentarer:

Miss Marie sa...

Usch o fy, det är något med svenska baciller, alla blir sjuka i Sverige! Hoppas ni kryar på er snart och att vädret blir lite roligare!

Annika sa...

NEJ, inte bli sjuka nu :-(
HOPPAS det är mkt bättre nu.
Njut av innersittardagen om ni kan,
SAMMA här, allt är lite spakt efter Sandy även om det gick bra för mig och de mina.
KRAM!!

Martina sa...

Miss Marie-
Ja det måste nog vara de svenska bacillerna!
Kramar

Annika-
Nu verkar det vara Emmas tur...
SKÖNT att höra att ni klarat er bra!
Kramar

Lotta sa...

Tack gulliga för att checkar in, uppskattar det så!!
Vi är ok, men vilken pers det har varit. Hela dagen igår var en enda lång väntan och man satt som på nålar. Varje timme blev det värre och värre.

Så gick strömmen. Poff. Bäcksvart. Hela stan. 99% utan el. Spökkänsla. Nu har den JUST kommit tillbaka. Jippie!!! Livet blir så mycket enklare med ström ;-)

Många fortfarande utan och jag lider med dem. Manhattan börjar öppnas upp med massor av tunnlar som översvämmats. Vägar avstängda. Här ute paddlar folk i sina kanoter på sina ställen.

Men, nu är det över för den här gången. Folk är vid gott mod, ställer upp för varandra. Det är skönt!

Hoppas ni mår bättre snart!!!

KRAM!

Martina sa...

Lotta-
SKÖNT att det är över och att ni verkar ha klarat er så bra trots allt!

Men jag har sett bilder från NY och andra ställen där många har blivit otroligt svårt drabbade. Så hemskt.

Härligt med sån fin solidaritet i alla fall!

Nu äntligen mår alla bra här!

Kramar