fredag 12 oktober 2012

FLASHBACK FRIDAY


Jag vet, Flashback Friday har blivit en aterkommande rubrik pa min blogg. Tjatigt, trakigt, ointressant kanske... vad tycker ni?!

Själv tycker jag verkligen om att titta tillbaka bland mina gamla kort och minnas stunder och händelser fran förr. Tiden gar ju sa fort och man glömmer lätt bort vissa saker och framför allt detaljer fran när barnen var sma. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser tilbaka pa mina sma barn och minns allt som vi har gjort och upplevt tillsammans.

De här bilderna är fran juli  2007 (Bianca var da 7 ar och Emma 5 ar) när vi var i Sverige. Väldigt ofta gick jag med barnen till en lekpark som lag alldeles i närheten av där mamma och Leif bodde da. Och nästan lika ofta kom det en randig katt dit, som vi döpte till Tiger, och lekte med barnen till deras stora förtjusning. Eller, för Emma var det nog mer en skräckblandad förtjusning om man ska döma fran bilderna!



6 kommentarer:

Sahra sa...

Du ska absolut fortsätta med flashback friday. Me like.
Vilken fin katt. Och vilka fina tjejer såklart. Men katten. Vilken täckning

Martina sa...

Sahra-
Kul att du gillar det!
Ja den där katten var sa snäll och söt tills Emma drog den i svansen, da blev han lite arg.
Kramar

Liz sa...

Jag tycker jattemycket om dina Flashbacks, sa sluta inte!! Mera!! Eftersom jag ju missat nar tjejerna var yngre och det ju inte var lite latt att dela med sig vardagen innan bloggarna...sa uppskattar jag nu att fa mer inblick i vad ni gjorde da och hur dom sag ut tjejerna!! Jattekul, och jag uppskattar det verkligen att du visar. Jag hade tyvarr inte digital kamera forren vi flyttade till USA, sa jag har inte nagra bilder innan 2007 pa datorn..suck, och scanna vanliga foton blir ju aldrig av.

Men sa sota var do redan da, och sig sa lika!

Kramar

Sis sa...

Tummen upp för Flashbacks friday!! Jag kommer ihåg Tiger, sötis tills den rev Emma! Puss C

Martina sa...

Liz-
Kul att du gillar mina flashbacks!
Själv tröttnar jag aldrig pa att titta tillbaka pa mina gamla kort.
Jag tror att jag skaffade min första digitalkamera 2005. Men jag fuskar lite när jag visar äldre foton, som förra veckan när jag visade foton pa Bianca som dansade balett. Jag tar da helt enkelt kort pa kort fran mina album. Inte världens bästa kvalitet kanske men jag har ingen scan sa jag kan inte göra pa nagot annat sätt.
Kramar

Martina sa...

Sis-
Roligt att du gillar det!
Det är härligt att titta tillbaka och minnas...
Det blir bade skratt och tarar ibland.
Kramar