söndag 14 oktober 2012

MINDRE SOLIGT


Den a sa soliga söndagen blev lite mindre solig när S bad mig att hjälpa honom att bära ner en gammal ytterdörr fran terassen som vägde 2 ton, och som inte gick in i hissen, och som vi alltsa fick konka pa nedför 3 snirkliga trappor och sen ända bort till soprummet. Min man maste ha förväxlat sin fru med Karl-Alfred! Och bara det är ju tvivelaktigt.

Sen blev dagen ännu mindre solig da jag var tvungen att gräva langt, väldigt langt, tillbaka i mina mattekunskaper för att hjälpa en sur och "bad-attitude-nästan-tonaring".

Geometri och fraktioner var inte igar...



Och när jag sen skjutsade Emma till ett födelsedagskalas pa LaserGame, ja da kom regnet pa riktigt.

4 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Vill bara komma in och säga hej! :-)

Lotta sa...

Det där låter som min man ;)

Och jag känner igen det där med mattekunskaper som ska fram när man ska hjälpa tonåringar. Inte alltid så lätt minsann!

Kram!
Lotta

Liz sa...

Usch, det later lite som vara stunder har hemma med matten framforallt. Dessa tal ser ut som det som Cassie har ibland och herregud, man far tanka till ibland och tackochlov for att man kan kolla upp vissa saker via internet ibland.

Jobbigt med dorren, kan tanka mig att armarna kandes langa efterat, tur att det inte blev nagon olycka eller att den tappades pa nagra tar eller sa..Sana upptag med min man brukar inte heller alltid sluta sa soligt utan mer at aska och moln...:)

Stora kramar!

Martina sa...

Camilla-
Kul att du är tillbaka! Du är välkommen anytime!

Lotta-
Skönt att höra att det inte bara är jag...som har en "optimistisk" man och som har glömt en del fran mattelektionerna!
Kramar

Liz-
Nej, man märker verkligen hur mycket man har glömt bort eller vad man aldrig har lärt sig.
Skolprogrammen utomlands är ju inte riktigt desamma som det vi fick lära oss i skolan i Sverige.
Det är verkligen inte lätt med alla dessa läxor. Men om inte annat far man ju verkligen lära sig mycket!
Kramar