lördag 13 oktober 2012

PARTY, TRÄNING, SHOPPING


Förmiddagen gick at till diverse sysslor här hemma; läxor....

Nu är var och en pa sitt hall. S pa jobbet, Emma pa träning, Bianca pa Bowlingparty i stan och jag har en liten stund här hemma som jag ägnar at jobb. Och lite bloggande.

Bianca gjorde sig sa fin innan hon skulle iväg! Nu har vi gatt fran lite mascara och gloss till även ögonskugga och kajal. Men bara pa helgen.



Sen när jag har hämtat upp Emma fran träningen sa ska hon och jag aka och shoppa lite. Trots att temperaturen fortfarande ligger langt över 20 grader här sa maste vi försöka hitta nagra vinterskor/stövlar. 

För när kylan väl kommer hit brukar det ga väldigt snabbt. Oftast sa känns det som att vi aldrig har nagra riktiga mellansäsonger här. Vintern övergar nästan direkt till sommar och fran sommaren blir det nästan direkt vinter. Höst och var har vi bara under väldigt väldigt korta perioder om ens nagot sadant alls.

Trevlig lördag!

8 kommentarer:

Liz sa...

Ah vilken snygging! Jattefin och tank sa vuxen redan. Aven utan smink, men nar dom sminkar sig lite extra sa ser man riktigt hur vuxna dom ar ibland i utseendet! Gillar trojan och snygga laderjackan ocksa. Hoppas hon hade riktigt kul pa bowlingen!

Mysigt med lite shopping med Emma. Host/vinterskor kanns valdigt langt borta, men for er svanger ju som sagt sasongerna fort, sa det ar ju bra att vara forberedd!

Stor kram och trevlig lordag kvall.

Lotta sa...

Å vad vacker Bianca är! Jättefina bilder!

Martina, jag håller helt med dig i det du skrev i förra inlägget och hos mig...det är verkligen för-och nackdelar. Just nu, när jag är i mitt "ingenmansland" har jag känt hur jobbigt det är att vara långt ifrån många som står mig så nära.

Härligt att ni skönt väder! Vi har strålande höstväder idag. Helt perfekt. Vädret är verkligen det som är på plussidan ;)

Stor kram och ha en fin fortsättning på helgen!

Lotta

Mam sa...

Oj,vad vuxen B ser ut på korten och vad snygg hon är. Ingen liten tjej längre. Puss från Mam

Martina sa...

Liz-
Tack!
Ja du jag har verkligen inga sma barn längre! Det gar alldeles för fort...!
Klädvalet är helt hennes eget.
De verkade ha haft det jättekul pa bowlingen.
Ja, det var mysigt med lite egentid med Emma men det var FRUKTANSVÄRT mycket folk i affärerna. Vi höll nästan pa att ge upp innan vi ens börjat, men vi stog pa oss och hittade till slut det vi sökte.
Kramar

Lotta-
Tack!

Ja, när man är hemma igen blir man pamind om mycket som man "glömmer bort" i vardagen. Bade skönt och jobbigt.
Kramar

Mam-
Nej, jag vet. Lite märkligt. Skulle vilja stanna tiden lite.
Kramar

Sis sa...

Verkligen fin!! Vad vuxen hon ser ut, kajal jo ja tackar ja! ;.) Minns när hon fick tag i min mascara och målade hela ansiktet och nu liksom så stor!
Hoppas ni har en mysig söndag!
Kram C

Martina sa...

Sis-
Ja det är min stora lilla finis!
Ja det känns bade som igar och väldigt langt borta pa samma gang.
Kramar

Annika sa...

VAD fin hon är. SÅ vacker!!
Pratar dina töser svenska också?

Martina sa...

Annika-
TACK!
Ja bada tjejerna pratar svenska. Med fransk brytning och inte helt perfekt. Men de klarar sig väldigt bra när vi är i Sverige. Och varje gang gör de stora framsteg.
Dock blir det väldigt lite svenska när vi är hemma i Frankrike. Det blir mer naturligt med franska da, men visst händer det att det blir nagra svenska ord da och da och att vi blandar lite om vart annat.
Kramar