lördag 20 oktober 2012

LÖRDAGSMYS MED STJÄRNORNA



Jag hade aldrig tidigare tittat pa varken "Danse avec les Stars", "Dancing with the Stars" eller inte heller den svenska versionen "Let's Dance". Eller nagon annan version heller för den delen.  Det har aldrig intresserat mig. Kanske för att jag hade tröttnat lite pa alla dessa realityshows som bara blir sämre och sämre. Med vissa undantag.

Och "Danse avec les Stars" är verkligen ett av undantagen. Waoh, vilka dansare! Vilka stjärnor! Och vilken show!

Har ingen aning om hur de andra ländernas versioner är,  men en sak är säker, den franska är helt fantastisk. Roligt, otroliga dansare, känslosamt och inte minst spännande.

Sedan tre veckor tillbaka ligger jag och Emma varje lördagskväll i sängen och missar inte en sekund av "Danse avec les Stars". Eller ja, Emma tittar tills hon blir för trött och somnar, men jag missar inte en enda dans!

Bild lanad fran http://cdn-public.ladmedia.fr/var/public/storage/images/dossiers/danse-avec-les-stars-saison-3/les-news-de-danse-avec-les-stars-saison-3/danse-avec-les-stars-3-suivez-en-live-le-premier-prime-331289/4383245-1-fre-FR/Danse-avec-les-stars-3-suivez-en-live-le-premier-prime_portrait_w674.jpg

4 kommentarer:

Liz sa...

Sa mysigt! Jag har faktiskt aldrig foljt vare sig nagot av alla dessa Idol program eller Dancing with the stars..Sett nagot program har och dar, men det finns ju sa manga nu!! Kul dock att den franska versionen ar bra! Extra mysigt att titta pa det tillsammans med tjejerna, eller atmindstane en del av det hela. :)
Kram

Martina sa...

Liz-
Jag följde manga i början när alla dessa realityshows var nya men sen efter ett tag tröttnade jag och har inte alls varit intresserad pa ett bra tag nu. Men franska Danse avec les Stars är verkligen jättebra! Och dessutom har vi det sa mysigt tillsammans framför TV:n.
Kramar

Annika sa...

Jomen, jag tycker att den amerikanska versionen också är toppkalitet!!
Jag brukade titta under ett par säsonger, men har nu lessnat.
Men jädrar vad de KAN dansa!!

Martina sa...

Annika-
Dansen är superimponerande!
Visst tröttnar man efter ett tag pa alla dessa realityshower, men nu var det som sagt länge sen sist jag tittade pa nagot sant sa da är det lite kul igen. Och Danse avec les Stars var som sagt första gangen jag tittade pa.
Kramar