onsdag 31 oktober 2012

HAPPY HALLOWEEN


I dag är det HALLOWEEN! Så Happy Halloween till alla er som firar det!

Vi kommer inte att fira det i år. Av många anledningar. Tråkigt tycker kanske vissa, men så blir det i alla fall för oss i år.

Men trots att jag inte är någon Halloween älskare så har vi faktiskt firat det vissa år.

Här är några gamla bilder från 2005 när vi firade Halloween tillsammans med barnens kusin Eva.

Emma som bara var 3 år, tyckte nog att det var mer läskigt än roligt!

Emma, Bianca, Eva





4 kommentarer:

Annika sa...


DET är nog bäst att inte fira Halloween i Sverige, för det blir så fel iaf :-)
Men ska det prompt firas så gör det på rätt dag, och det är ju IDAG!!! Du får berätta om du såg ngra utklädda barn.
VILKA fina Halloweenbilder du tagit genom åren, och alla är ju SÅÅÅ fina!
Ha en fin dag.
OCh ja, jag firar ju, såklart :-)
Kram!!

Martina sa...

Annika-
Har inte sett någon firande av Halloween här. Någon enstaka liten döskalle eller pumpa här och var, men alla affärer verkar ha gått direkt till julen istället!
Tack för komplimangerna!
Hoppas du har fått ett riktigt firande så som du vill ha det!
Kramar

Saltistjejen sa...

Härliga Halloweenbilder!! Men visst förstår jag att det kan vli annorlunda med Halloween i länder som kanske inte firar det. Jag ahr ingen aning om traidtionen i frankrike men i Sverige vet jag ju att halloween är relativt ungt och därmed fortfarande inte riktigt "fungerar" utan kan bli lätt kaosartat med ungar som går runt och trick-or-treatr både före och efter själva halloween. Inte så kul kanske. För de som "drabbas". Här är det ju verkligen på själva Halloween man firar och det finns även många "outtalade" regler om vilka dörrar man kan "störa" etc. Hoppas ni har det fint i Sverige!
Kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Nja, i Frankrike är det nog mer som i Sverige än som i USA med Halloween. Alla vill fira, men ingen vet egentligen riktigt hur och det blir lite hur som helst. Jag är ingen fan av Halloween men visst har jag väl ställt upp lite för barnen ibland.
Tycker det är jättebra med alla klara regler som mi har i Usa.

Vi har det jättebra i Sverige!
Kramar