torsdag 25 oktober 2012

PA SPRANG I NICE


Igar var jag nere pa stan ett tag.

Jag hade flera ärenden att uträtta och inte sa mycket tid. Sa jag stressade och skyndade mellan olika ställen samtidigt som jag knäppte av nagra bilder med Biancas lilla kompaktkamera. Orkade inte släpa pa min stora Canon.

Sa, bilderna har ingen kvalitet att tala om. Men jag tänkte ta tillfället i akt och visa nagra sma glimtar fran Nice.





Det var VARMT!
Här kommer nagra bilder som jag har tagit genom bilrutan medan jag satt i bilkö pa Promenade des Anglais. 


Ett av Nice landmärken, det berömda hotellet Negresco.
Det ma vara 29 grader varmt och stralande sol, men det hindrar inte Nice fran att sätta upp julbelysningen redan! Kontraster. 

7 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Fina bilder! Det blir ju jul i vilket klimat som helst, även om man som svensk kan tycka att det känns fel med julbelysning i shortsväder...

Hälsningar från Madrid

Saltistjejen sa...

Jag tycker det var jättefina bilder. ibland är det ju själva känslan, ljuset och stämningen som gör det. och ja, bilder från Nice känns väl aldrig fel?! ;-)
Kram!

Miss Marie sa...

Vilka fina bilder! Nice har jag aldrig varit i men alltid drömt om att få besöka! :)

Martina sa...

Eastcoastmom-
Jag älskar att bo i ett varmare klimat än vad det är i Sverige. Verkligen. Men, palmer och stralande sol just när det är jul känns inte helt hundra.
Kramar

Saltistjejen-
Jo visst är det sa. Och ibland kan/orkar man ju inte släpa pa en stor tung kamera sa da är det ju bättre än ingenting i alla fall. Roligt att du tyckte om bilderna!
Kramar

Miss Marie-
Du är välkommen!

Annika sa...

Ja, jag skulle ha svårt att fira jul i ett varmt klimat. DET erkänner jag.
Visst vänjer man sig kanske, men jag skulle ha svårt för det.
Längtar aldrig, aldrig till värmen under julen. Tvärtom.
Ska ni hem i jul?
Vi har bestämt oss för att inte åka, vilket är OK också.
Fina bilder, bra kvalitet med den lilla kameran, tycker jag.
Kram!

Martina sa...

Annika-
Jag har firat julen tva ganger i Nice och det var inte mina favoritjular. Trots att jag älskar värme sa längtar jag heller aldrig efter värmen under julen.
Ja, vi aker till Sverige en vecka i jul.
Tack snälla för komplimangerna för bilderna, det är alltid roligt att höra!
Kramar

Sandra sa...

Åh Nice är en av mina favoritplatser när vi reser och vill återkomma igen och igen. Härligt med dina bilder! Mera sådant! Kram