tisdag 23 oktober 2012

GARDAGEN


Igar var en very busy day, men jag fick i alla fall mycket gjort sa det kändes skönt. Pa kvällen efter det att jag hämtat upp tjejerna fran skolan akte vi direkt till ortodontisten (tandreglerare?) som skulle göra avtryck av Biancas tänder. Hon ska ju sa smaningom fa tandställning, men det tar sitt lilla tag da det är manga olika etapper att ga igenom innan och dessutom är den här ortodontisten sa väldigt fullbokad att man far vänta i 1-2 manader innan nästa tid!

Under tiden vi väntade pa att det skulle bli Biancas tur satt Emma och ritade i väntrummet.
Bianca i väntan pa att fa avtrycken gjorda.
Sen var det bara att skynda hem och ta i tu med den vanliga kvällsruschen och när barnen var i säng var det dags för mig att sätta mig med lite jobb.

Nu är det en ny dag med lika mycket pa agendan som igar, men med nya krafter. Eh typ... jo men det lät ju bra i alla fall. Sa vi säger väl sa.

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hoppas den nya rushiga dagen blir bra den med!!
Kram!

eastcoastmom sa...

Jag undrar också vad orthodontist heter på svenska, tandreglerare låter som en bilmek... Sonen har tandställning och det går framåt, men vad ont han har ibland när tandställningen dragits åt. Man får hoppas att slutresultatet blir bra.
Kram

Martina sa...

Saltistjejen-
Tack!

Eastcoastmom-
Ja det later inte helt riktigt men ibland far det bli lite sfranska eller svengelska.
Ja det är ju inte sa kul med tandställning, det gör bade ont och är dyrt men som sagt, man far hoppas att slutresultatet blir bra!
Kramar

Annika sa...

Ortodontist ja, måste googla det svenska namnet.
K har klarat sig utan tandställning, en av de få. De flesta har ju tandställning här. Dyrt som krut är det. Är det det hos er också?
Kram!

Martina sa...

Annika-
Jo da det är dyrt här ocksa. Hur mycket det kommer att kosta vet jag faktiskt inte ännu, det beror pa vilken tandställning Bianca kommer att fa, hur mycket sécurité sociale subventionerar och hur mycket var sjukförsäkring betalar. Vi far väl se...
Kram

Liz sa...

Jag hoppas att Bianca inte kommer att fa problem av den och att hon snabbt blir av med den!! Ska hon fa en fast pa tanderna eller en som hon har i munnen pa natten? Hur som hoppas jag att det gar sa problemfritt som mojligt! kramar

Martina sa...

Liz-
Hon kommer att fa en fast och hon kommer nog att behöva ha den i ungefär 1 ar, vilket tydligen anses som ganska kort tid. Visst är det absolut inget man längtar efter men just nu är det sa himla manga av hennes kompisar som har tandställning sa hon tycker ända att det är helt okej.
Kramar