tisdag 24 september 2013

BIANCAS FÖDELSEDAGSPRESENT


Inte alltid lätt att veta vad man ska ge en tjej som fyller 13 år i present och som redan har det mesta.
I år satsade vi på något lite mer annorlunda. Så istället för en pryl så gav vi Bianca en upplevelse i födelsedagspresent, nämligen en fotoshoot!

Så dagen efter Biancas födelsedag tog jag och tjejerna pendeltåget in till Stockholm för att bege oss till Hotel Birger Jarl där vi skulle möta upp fotografen Emelie Ohlsson som alltså skulle fotografera henne.

Oturligt nog så var den här dagen undantaget på den otrloligt härliga och varma sommaren som Sverige bjöd på i år. Just den här dagen var det grått, nära till regn, och isande kallt ute. Det kändes mer som en höstdag än en sommardag.

Förväntansfulla tjejer i väntan på tåget.

I lobbyn på hotellet i väntan på Emelie.

Finaste Emelie.

Vi trotsade kylan och den kalla blåsten och gav oss ut i stan för fotograferingen.


 Bianca var jätteduktig som modell och Emma fick jobb som fotoassistent!


Jag fick provfotografera några bilder med Emelies objektiv på min kamera...



Sen fortsatte vi fotograferingen uppe vid Engelbrektskyrkan där det var lika kallt och blåsigt. Det är dock svårt att tro när man ser bilderna. Men jag kan lova att det inte var skönt alls.





Väl tillbaka på hotellet igen så försökte vi tina upp med lite kaffe och varm choklad medan vi hade en trevlig och mysig pratstund med bästa Emelie.


Och Bianca var så nöjd och lycklig över sin födelsedagspresent!

Resultatet? Det får ni se i ett annat inlägg.

Här kan ni se det som Emelie bloggade om våra timmar tillsammas.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad roligt! Jag förstår att det måste varit en uppskattad present! Ska bli roligt att se några av bilderna också. Synd bara att det var så kallt, men fördelen med att det inte var starkt solsken är ju att ljuset och därmed bilderna ofta blir så mycket bättre då det är dagsljus men inte solsken. :-)

Annika sa...

Emelies blogg har jag varit på ngn ggn. Hon tar SÅ fina bilder.
Blir alldeles matt då jag ser hur många skickliga unga fotografer det finns.
Hur hittade du henne? Brukar du också läsa hennes blogg?
Vilken skitkul present. Annorlunda och rolig!!
Ska bli jättekul att se de färdiga fotona sedan!!
Kram!

Channal sa...

Så söta tjejer du har!

Vilken rolig och spännande present! Förstår att hon blev glad för den. Fina bilder som du tog! KUL!!

KRAM Anna

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja det var verkligen en lyckad present och en jätterolig dag!
Och absolut är det bättre för fotografierna om det inte är alltför starkt solljus. Men det var lite väl kyligt ute!
Kramar

Annika-
Ja jag har läst Emelies blogg ett tag och jag tycker bade att hon fotar jättefint och verkade vara en sa otroligt gullig person. Och hon är verkligen precis lika fin som jag hade föreställt mig!
Det var verkligen en lyckad och rolig dag!
Kramar

Channal-
Tack snälla!
Ja det var kul med en lite annorlunda present och Bianca uppskattade den otroligt mycket!
Kramar