fredag 27 september 2013

LUNCH I STAN


På förmiddagen idag fick jag ett helt oväntat och mycket oplanerat ryck att rensa ut halva min garderob. Kläder som man inte har använt på över 10 år behöver man ju inte ha kvar, eller vad säger ni?!

Efter att gjort plats i garderoben, och återupptäckt väldigt många gamla klädesplagg (!) så for jag iväg till läkaren för ännu en behandling av min ljumske.

När det var gjort hämtade jag upp mamma och så åkte vi ner till stan där vi åt en god och mysig lunch på Café de Nice tillsammans. Det fanns inte så mycket tid för shopping idag, men mamma han med att köpa en supersnygg väska på Michael Kors!









 

Nu är det snart dags att duka fram för kvällens apéitif

8 kommentarer:

Sahra sa...

Kör en liknande utrensning och försöker samtidigt tjäna lite genom att lägga ut det på gradera/blocket. Det roliga är att man hittar en massa bortglömda plagg. Och eftersom jag är typen som satsar på ganska tidlösa kläder i god kvalitet funkar det mesta idag. Sedan är det ju det där med storlekar som kanske inte stämmer så bra idag. Är något mindre än för något år sedan. Kanske blir en bilj till Nice?
Kram

mammaxtre sa...

Vilka fina bilder!

Att rensa garderoben kan vara så otroligt härligt. Befriande på något sätt.

Channal sa...

Underbar dag ni fick idag också! Härligt❤

Jag har kläder som är äldre! Tur jag har samma storlek! Oftast är det nya kläder jag knappt har använt som rensad bort! Dumma köp!

Njut av kvällen o ha en skön kväll!

KRAM Anna

Charlie sa ... sa...

Å, vad fina ni är! Mamma-dotter-lunch. Love it!!

Skönt att rensa. Det behöver jag göra. Blir inspirerad av dig nu ;)

Ha en härligt helg!

KRAM
Lotta


Martina sa...

Sahra-
Samma här. Jag hittar manga bortglömda kläder som jag kan använda igen eftersom jag precis som du kör mycket pa kvalitet och tidlös stil.
Jag orkar inte ens försöka sälja, det blir slänga eller skänka.
Men jag hoppas du far ihop till en biljett!!
Kramar

Mammaxtre-
Tack!
Ja, men det känns verkligen befriande att fa bort en massa "skit" som man ända aldrig använder!
Kramar

Martina sa...

Channal-
Ja det var en mysig dag!
Ja jag har kommit lite tillbaka till min gamla storlek sa som sagt, jag kan ater använda vissa gamla bortglömda kläder igen! Men visst, alla köp man har gjort genom aren har ju inte varit lyckade.
Kramar

Lotta-
Ja det var en väldigt mysig lunch!
Kul att jag kan inspirera dig och ge dig en knuff i baken. Det behöver man ibland när det gäller sadana här inte sa jätteroliga saker.
Kramar

Saltistjejen sa...

Så härligt med besök! Och att kunna bjuda på sådant väder och sådan miljö gör ju inte saken värre direkt. :-) Mysigt med mamma-dotter-lunch.
Kram!!

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja vi har det jättemysigt tillsammans och njuter massor!
Kramar