tisdag 17 september 2013

PADDLEBOARD


Sommaren är inte riktigt slut än!

Stranden är visserligen mer än halvtom och solens stålar inte alls lika heta som under högsommaren. Men för de flesta människor som bor här nere är det just denna period den absolut bästa. Havet är fortfarande varmt och man slipper trängas med alla tusentals turister.

Bianca och hennes kompisar hade i alla fall en riktig toppendag i lördags när de var på stranden och för första gången provade på paddleboard. Jag måste erkänna att jag inte är så jättebra på vattensporter och hade ingen riktig koll på vad det var för något. Men nu vet jag att det är som en surfingbräda som man står upp på och försöker ta sig fram genom att paddla med en paddel.

Verkar svårt. Men Bianca och hennes kompisar tyckte att det var superkul och är redo att göra det igen snarast möjligast!




Efter paddlingen blev det tydligen ett stopp på Starbucks också! 

5 kommentarer:

eastcoastmom sa...

VÅra kids har gjort paddleboarding i Connecticut. Och i Ericeira, Portugal, såg vi många som gjorde det på vågorna, verkligen surfade upprätt på sina paddleboards. Bra träning tror jag!

Channal sa...

Det har jag aldrig sett! Kul!

Förstår att bästa tiden är nu! Borde åka ner...

KRAM Anna

Martina sa...

Eastcoastmom-
Ja speciellt när man inte är van! Bianca fick grym träningsvärk.
Kramar

Channal-
Ja det borde du verkligen!
Kramar

Sahra sa...

Jättepoppis här i min lilla stad. Konstigt nog.
Kul att prova något nytt.
Kram

Martina sa...

Sahra-
Ja det är väl lite lättare när det inte är sa stora vagor?!
Kramar