måndag 16 september 2013

SÅDAN DOTTER, SÅDAN MOR


Vi har haft en välfylld helg med en bra balans av läxor/jobb, vila och vänner.

Det enda minusnoten var att jag i lördagskväll blev stucken i handen av en ilsken geting. Och det gjorde mycket mer ont än från vad jag kom ihåg hur det kändes att bli stucken av en geting. Handen svullnade upp och hela kvällen och natten gjorde det riktigt ont och jag har haft svårt att använda mig utav den. Naturligtvis är det högerhanden...Dessutom sa kliar det av vansinne vilket håller mig vaken om nätterna och gör mig så trött om dagarna.

Idag var jag på apoteket och fick en kortisonkräm och allergitabletter och blir det inte bättre idag så måste jag tydligen gå till läkaren.

Men, jag överlever nog. Vad det har lärt mig? Nästa gång jag jagar en geting så ska jag slå hårdare och framför allt snabbare.



Sådan dotter, sådan mor. Eller hur var det?!

2 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Stackare! Sonen är också känslig för getingstick, och han blir stucken i princip varje sommar... vi har allergitabletter hemma nu och kortison, just in case.
Krya på dig!

Martina sa...

Eastcoastmom-
Jag har aldrig varit känslig eller allergisk förut sa jag trodde verkligen inte att det skulle bli sa här illa av ett litet getingbett.
Kramar