torsdag 5 september 2013

LYSSNA PÅ TYSTNADEN


Inte så jobbigt att stiga upp tidigt på morgonen när det fortfarande är varmt ute och man kan starta dagen med en härligt soluppgång tillsammans med morgonkaffet. Det kunde varit värre.


Nu, några timmar senare är det soligt och till och med så varmt att det blir lite disigt då vattenångorna stiger över havet. Vore det inte för skolstarten så har vi fortfarande full sommar här i Nice.



Idag är det den första riktiga skoldagen så barnen var redo med fullproppade skolväskor och for i väg redan klockan 7.30. Än så länge är båda tjejerna glada, hoppfulla och fyllda med energi. 
Vi får väl se hur länge det varar?!

Och trots att vardagsstressen nu drar igång på allvar så får ju jag samtidigt lite mer egentid igen, vilket är ganska skönt. I morse har jag mest suttit och strukturerat upp min planering lite samtidigt som jag har lyssnat på tystnaden här hemma. 
Både skönt och vemodigt på samma gång.

5 kommentarer:

Channal sa...

Så vackert!! Underbart!! Tänk att få bo så!

Hoppas verkligen de är lika glada till nästa lov!

Kramar Anna

Martina sa...

Channal-
Ja en vacker utsikt hjälper absolut till att pigga upp en tidig morgon!
Jag hoppas ocksa att motivationen haller i sig!
Kramar

Saltistjejen sa...

Jag tycker verkligen att vardagsrutiner är rätt sköna faktiskt. Självklart kan man längta bort ibland men ofta gillar jag vardagen. Här börjar skolan nästa måndag. Men eftersom rutinerna kommer bli väldigt nya för oss alla lär det nog ta en stund innan vi kommit in i dem.
Så otroligt vacker morgonvy ni har!
Kram!!

Saltistjejen sa...

Jag tycker verkligen att vardagsrutiner är rätt sköna faktiskt. Självklart kan man längta bort ibland men ofta gillar jag vardagen. Här börjar skolan nästa måndag. Men eftersom rutinerna kommer bli väldigt nya för oss alla lär det nog ta en stund innan vi kommit in i dem.
Så otroligt vacker morgonvy ni har!
Kram!!

Martina sa...

Saltistjejen-
Jo det kan jag ocksa tycka faktiskt. När man väl har kommit in i dem sa. Men när man just har haft semester och fortfarande mentalt inte riktigt kommit ur det än sa känns det bara jobbigt.
Spännande med skolstart för E!
Ja, var vy är bade vacker och uppiggande!
Kramar