torsdag 12 december 2013

BÄTTRE NU

Så ja.

Efter en kaffe, dunka dunk på högsta i bilen på väg till gymet, svettigt mage/rumpa-pass, lugnande musik på vägen hem, en varm dusch, te, kaffe, lite choklad och några blickar ut över havet så känns det lite bättre.


Men i morse var jag allt annat än på bra humör.

Anledningen? En suckande tonåring med hjärnsläpp som bor i något som alltmer börjar likna en soptipp (va?! vadå?! vem då?! vart då?!) och en slarvig, glömsk och väldigt ilsken preteen som blir arg på mamma (det är ju alltid mammas fel) när hon talar om 30 sekunder innan vi ska gå hemifrån att båda nycklarna till hennes skåp i skolan är borta och i samma andetag skriker att hon tänker vara med pappa i helgen.

Blixtar och dunder klockan 7 på morgonen. Finns bättre sätt att starta dagen på.

Andas, andas, andas.

Bilen framför fick ilskna tutningar när han stannade och pratade med någon framför grinden.

Inte alls tryckt stämning i bilen när vi hämtade upp kompisen.

Han på gymet som tror att han är guds gåva till kvinnorna insåg direkt efter "bonjour" att det inte ens var någon idé att tänka tanken på att försöka flörta idag.

Oh well.

Tur att jag har lugnat ner mig nu för i kväll har jag maratonmöten med lärarna i skolan. Hade ju kunnat sluta illa annars.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Du vissa morgnar är sådana och man önskar helt enkelt att man bara kunde krypa ner i sängen igen. Skönt att det känns lite bättre nu ändå. havet är alltid läkande! :-)
Stor kram och hoppas det gått bra med mötena.

Martina sa...

Saltistjejen-
Absolut! Speciellt nu när det är mörkt och kallt pa morgonen sa har jag mycket svarare att ta mig ur sängen.
Ja mötena tog 3 1/2 timme...gah!!!
Kramar

Channal sa...

Styrkekramar till dig och hoppas dagen gick bra!

Idag är det lucia... önskar dig en bra dag! Kramar Anna

Martina sa...

Channal-
Tack! Joda resten av dagen blev väldigt bra!

Önskar dig en riktigt fin Lucia!
Kramar