fredag 13 december 2013

INGEN KÄCK JULMUSIK

Alltså det här med julmusik.

Jag har alltid älskat att lyssna på julmusik, gärna redan i november. Fast inte den här klämkäcka typ "svensk-schlager-dansbands-rudolf-med-med-röda-mulen". Inget fel på svensk julmusik, absolut inte, men det måste vara av det mer stilrena och klassiska slaget i så fall,

Men i år är det mycket som inte är som det brukar. Tills idag har jag faktiskt inte lyssnat på och jag har någon julmusik alls. Men på självaste Lucia måste man ju lyssna på någon julsång i alla fall.

Men i år står jag inte ens ut med självaste Mister Christmas (Michael Bublé) som jag egentligen gillar väldigt mycket. Märkligt.

I år får det hellre bli Josh Groban, Christina Perri och så Lady Antebellums fina "On this Winters Night" som jag säkert har lyssnat på 150 gånger idag redan.

6 kommentarer:

Anna-Lena i Frankrike sa...

Jag kan annars rekommendera Rod Stewart! Alltså om du tycker om hans raspiga röst?
Det är inga löjliga "käcka" jullåtar utan musiken är faktiskt bra =)

Annika sa...

OOHHH I love Michael Bubles julskiva. Lyssnar på den mkt.
Jag gillar nog egentligen all julmusik, från rent sakral till smör!!
Just bring it. Jag ska nu sätta igång dagens julmusik. HIHI.
Har precis sett luciatåget på SVT Play. Perfektion!!!!
Kramar!!!

Martina sa...

Anna-Lena-
Rod Stewart, det var länge sen. Men jag ska absolut lyssna. Det kan nog funka.
Tack för tipset!
Kramar

Annika-
Ja men jag älskar ju Michael Bublé egentligen, bade julskivan och dom andra. Men just nu funkar det bara inte, vet inte varför. För mycket minnen kanske.
Vi far se om jag tittar pa luciataget. Vet inte...
Kramar

Channal sa...

Vilken söt lucia!!! jag har också Luciabilder från 2001!

Julmusik är underbart... min favorit är "Julen är här". Så vacker!

KRAM Anna

Charlie sa ... sa...

Å, måste först skriva vilken söt lucia i förra inlägget! Underbar bild.

Och ja, gärna klassisk julmusik....idag vill jag höra klassiska luciasånger! O Heliga Natt ska spelas den 24 december om jag får bestämma. Have yourself a merry little christmas...enn av mina favvisar. Ska lyssna på MB!

KRAM!!

Martina sa...

Channal-
Som sagt, time flies, och det känns som att det vore igår.
Kramar

Lotta-
Som jag skrev tidigare, egentligen gillar jag MB väldigt mycket. Men i år vet jag inte. Annat mood..
Kramar