tisdag 3 december 2013

DET BLEV VARMT IGEN!


Vi hade just fått på elementen, tagit fram varma täcken, vinterkläder och till och med börjat använda vinterstövlarna i veckan. Vi började vänja oss vid tanken att vintern nu var på väg och att det var dags att försöka få till lite julstämning. Men då helt plötsligt får vädret en knäpp och det blir varmt igen!



Igår eftermiddag när jag hämtade barnen i skolan så var det 20° C när klockan var nästan 17. Det är ovanligt varmt för att vara här i början av december!

Men jag klagar absolut inte. Tycker att det är väldigt skönt och njuter så länge det varar!

5 kommentarer:

Annika sa...

Jaha, det var det det :-)
Men ni får väl egentligen ingen vinter att tala om va?
Själv tar jag gärna grym kyla. Men just denna vinter vill jag inte ha snö eftersom vi har auditions utmed hela östkusten i januari och feb.
INGEN snö vill jag ha då.
NEEEJ TACK!!
OCh bara därför lär det väl hända...

Channal sa...

Underbart! Men nu längtar jag faktiskt efter snö och minus tio grader! Vill göra en snölykta!

Fin kväll till dig! KRAM!! Anna

Martina sa...

Annika-
Nja, det blir ju inte vinter som i Sverige. Men det blir ju kallare än sa här, typ 5-10 grader. Och de senaste aren har vi fatt nagra snöflingor nagon enstaka gang.
Kramar

Channal-
Jo men i Sverige funkar det lite bättre med snö och kyla. Här är ingenting anpassat för det och det blir kaos sa fort vi far nagra snöflingor. Bättre med sol här!
Kramar

Bli en stjärna på att tänka! sa...

Förstår att du njuter. Här har vi haft 7 plusgrader idag.

Njut din kväll!

You Rock!!!

Martina sa...

Bli en stjärna på att tänka!-
Och snart kanske även snö?!
Kramar