torsdag 26 december 2013

MELLANDAG

God Fortsättning!

Fast här i Frankrike är julen redan över. Idag är det en vanlig arbetsdag. Om man inte har jullov förstås. Eller ja, nästan i alla fall. Biancas mattelärare skulle ha kommit hit i morse, om det nu inte hade varit så att han hade glömt bort det.

För mig och tjejerna har det varit en riktig mellandag då det varit lite upp och ner med det mesta.


Emma gick direkt från sängen till soffan där hon har suttit i sin pyjamas mest hela dagen och sett på TV samtidigt som hon har knepat och knåpat med diverse julklappspyssel.

Själv startade jag dagen med lite yoga för att försöka vakna till liv, men utan någon större lycka. Med bara 5 timmars skönhetssömn krävs det lite mer än bara 30 minuters yoga. Note to self: sov mer!

Och detoxen efter julmaten sket sig redan i förmiddags när vi satte i oss våfflor med extra allt.


Inte får man heller någon vidare draghjälp av vädret för att piggna till. Det regnar och stormar och det bästa vi erbjuds är någon slags gråskala både på himlen och i havet. Och det kan man ju inte bli pigg av. Snarare att man bara vill dra täcket över sig.


Så istället för att få draghjälp av vädret så har jag försökt pigga upp mig med lite julmusik. Alltså musik som låg under granen för den "riktiga" julmusiken som jag har tvingat barnen att lyssna på de senaste dagarna är dom så trötta på nu att de snart skjuter mig. Och Emma fick ju en slags pilbåge i julklapp så nu får man passa sig. Hon har redan siktat och skjutit på alla julgranskulorna...

Men nya JT är trevlig på många sätt så jag har ingenting emot att byta ut Jingle Bells mot TKO.


Och ibland så förvånar man verkligen sig själv.

Maître Gims. Qui?! Frankrikes Jay-Z. Utan queen B. Typ.



Om du gillade den här låten, lyssna på dom här också:

http://youtu.be/ar8zt45bN14

http://youtu.be/4iTg7wTml4o

Det bästa med en sån här ruskigt slö mellandag är att jag åtminstone äntligen hunnit med (läs: fått ändan ur) och ringt vänner som jag pratar alldeles för sällan med.

Nej, nu ska jag återgå till slöandet igen.

2 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Det later som en harlig mellandag. Sjalv satt jag pa jobbet och forsokte fa tiden att ga, det var nastan bara jag dar. Jag minns mellandagarna hemma som de basta, man lekte med julklappar, alla var avstressade och sa fick man ata god julmat i tre dagar efter!
Laste att ni haft storm i Frankrike. Har var det regn pa sina hall men inget vi direkt market av, forutom lite kallare an vanligt.
Er jul lat valdigt god och trevlig, allt som inte ar typiskt svenskt kanns spannande och exotiskt.
God fortsattning och hoppas ni kan njuta lite av efterdyningarna av julen ocksa!
kram!

Martina sa...

Expatriate wife-
Ja mellandagarna har alltid varit härliga dagar. Precis som du säger; man ägnar sig at sina julklappar, alla är avstressade och maten var färdig och bara att ta fram!

Ja vi har haft mycket regn och blast de senaste dagarna. Igar var det tydligen manga inställda flyg fran Nice.

Och ja, trots att allt var helt annorlunda än vanligt sa fick vi en väldigt trevlig jul!
Manga kramar