fredag 6 december 2013

FLASHBACK FRIDAY - MODELL FÖR EN DAG

Håll i er, idag går vi way back.


Antagligen den kortaste karriären i historien. Eller karriär och karriär... Jag och lillsyrran blev i alla fall anlitade för att göra ett reklamblad för PK-banken. Jag sa ju att det var länge sen. Kolla in TV:n, tror att jag såg den på ett muséum sist jag kollade.

Trots att min modellkarriär startade och slutade samma dag så kan jag säga att det minsann är ett tufft yrke att vara modell. Jag kommer ihåg att det var snorkallt ute, men det var bara att bita ihop och se glad ut ändå. Kanske därav mitt något krispiga leende?!

4 kommentarer:

Annika sa...

KUL. den gamla PK-banken.
ROLIGT att ni fick göra den annonsen iallafall, och roligt att du har minnen av det.
Jag var också modell som ettåring. För DN. Skulle visa afrikanska klänningar. Den karriären blev lika kort som din, och jag minns inte ett smack av det :-)

Martina sa...

Annika-
Haha, vi far väl kalla oss för modeller limited edition da!!
Kramar

Sahra sa...

Haha. Kommer ihåg den där präktiga bilden. Jobbade ju i måååånga år på pkb

Martina sa...

Sahra-
Ja men du ser, lite kändis är man i alla fall!
Kramar