måndag 9 december 2013

LÖPNING LÄNGS MEDELHAVET

Hade jag inte redan bestämt med en kompis att vi skulle springa tillsammans i morse så tror jag nog att jag hade stannat i min pyjamas minst hela förmiddagen. Men nu var det vara att dra på sig träningskläderna och köra.

Och så snart jag var nere på Promenade des Anglais, kände solens varma strålar och blickade ut mot det glittrande havet så var all trötthet borta och det kändes så skönt. Det är verkligen galet vilken energikick havet ger en.



Nästan 14 km längs havet ända bort till hamnen gick förvånansvärt lätt. Ja, vi spurtade ju inte direkt. Jag önskar att jag hade kunnat ta bilder samtidigt som jag sprang för det var så fantastiskt vackert allting; staden, havet, hamnen, båtarna... och det var faktiskt en hel del människor som badade!

4 kommentarer:

Annika sa...

SÅ vackert, Martina.
Så fint att ni kom iväg, och att du sprang så långt.
VACKERT!! Här blev det ingen PW pga isbarken.
Kram!!

Martina sa...

Annika-
Dom här bilderna tog jag fran min terass när jag kom hem igen. Men som sagt, jag önskar att jag hade kunnat ta bilder samtidigt som jag sprang för det var sa underbart vackert och härligt!
Kramar

Marina sa...

Helt ok utsikt från den terassen!

Martina sa...

Marina-
Älskar var utsikt!
Kram