fredag 20 december 2013

FLASHBACK FRIDAY - JULLOV 2012

Veckans flashback går inte så långt tillbaka i tiden. Ganska så exakt ett år tillbaka till december 2012. Tjejerna hade knappt slutat skolan och påbörjat deras jullov förrens vi satt i ett flygplan.

Första stoppet blev ett regnigt och grått Amsterdam.

Det var juligt och fint på Schiphol.

Vi hann både med ett stopp på Starbucks, dofta på tulpaner och titta på fina fiskar...

... innan vi flög vidare för att landa i ett väldigt snöigt och vintrigt Stockholm!

I år blir det lite annorlunda. Med största sannolikhet så kommer vi inte att få någon vit jul. Vi byter ut julskinkan och Janssons mot gåslever och ostron. Och Kalle... quoi? qui?! Det har mina barn ändå aldrig förstått varför man måste titta på just på julafton. 

Ja på mina 17 år som jag har bott här i Frankrike så blir det i år den tredje julen som jag firar i Nice. 

Vad jag tycker om det? 

Hmm... som sagt, tre gånger av 17 möjliga. Jag tror att det besvarar den frågan.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Jag tycker det låter trevligt med en jul i Nice. Jag är ingen snöälskare direkt även om jag ändå självklart kan uppskatta en vacker vit jul. Kollar inte heller på Kalle Anka.
Kram!

Channal sa...

Ingen vit jul här i år! Kanske en liten tröst. Ni kommer säkert få en mysig fransk jul! Lite Jansson och köttbullar kan du väl slänga ihop där nere! Gåslever är inte fy skam!

KRAM!! Anna

Marina sa...

Den där vita julen lyser med sin frånvaro här också, så just den behöver ni i alla fall inte sakna!

Martina sa...

Desiree-
Vanligtvis saknar jag inte alls vintern och mörkret, tvärtom, jag tycker det är väldigt skönt att slippa. Men just över julen tycker jag att det är mysigt med snö!
Kramar


Channal-
Trist att det inte blir nagon vit jul för er.
Visst skulle jag väl kunna göra lite svensk julmat, men vet du vad, det smakar liksom inte lika gott här som i Sverige. Och dessutom sa är det ju ingen annan än jag som skulle uppskatta det. Sa i ar blir det fransk julmat!
Kramar


Marina-
Sa trakigt att du inte far nagon vit jul nu när du ända är i Sverige. Men jag hoppas att ni far det riktigt mysigt ända!
Kramar