onsdag 18 december 2013

JULSHOPPING. SORT OF.

Ännu en vacker morgon som kändes allt annat än julig. Inte så konstigt att man har svårt att förstå att julafton är här om bara några dagar när solen skiner varje dag och man kör bilen med öppet fönster.

Men nu är det ju inte så många dagar kvar till dopparedagen, så det är bäst att sätta lite fart. I måndags handlade jag min första julklapp... och idag blev det CAP 3000 för mer julshopping.

Utanför CAP 3000 var det inte värst juligt.



Däremot var det väldigt juligt och fint inne i köpcentrat. Tjusig gran, tomtar, dekorationer och mycket annat fint överallt.


I några timmar stressade jag runt och shoppade en hel del. Eller ganska mycket tydligen, för när jag var på väg ut med alla mina kassar kom det fram en söt kille i uniform (bärare?) och undrade om han kunde hjälpa mig ut med alla påsar till bilen. Fransk service? Merci beaucoup!

Trots att jag kom hem med så många påsar så var det inte en enda julklapp där i. What?!

En del av sakerna som jag kom hem med kom från SIA. Har jag någonsin inte hittat någonting som jag inte tycker om från SIA?



Men som sagt, inga julklappar. Det jag ryckte åt mig på SIA var bara bordsdekorationer. Och som ni ser, inget är varken rött eller grönt. Vi får väl se huruvida det kommer att gå hem.






Inga julklappar och inga färgglada bordsdekorationer... Kanske inte blir årets mamma direkt.

4 kommentarer:

Desiree sa...

SIA har fina grejer. Det var en jättesöt ljuslykta du hittade. Den tyckte jag var väldigt fin. Underbart med lite bärservice. Då får jag önska dig mer jakt lycka på julklappsfronten under de nästkommande dagarna istället.
Kram!

Martina sa...

Desiree-
Jag älskar deras saker! Som sagt, svart att inte hitta nagot man inte gillar.
Bärservice var verkligen överraskande. Men varför inte?!
Och ja, jag har nagra julklappar kvar att hitta!
Kramar

Annika sa...

ÅÅÅÅÅ har ni SIA hos er?
LYLLOSAR!!
Jag älskar SIA!!
De har SÅ fina saker. Alltid.
Jag ska också ut i handeln idag igen.
Men ingen SIA här så långt ögat når.
Kram!!

Martina sa...

Annika-
Är SIA svenskt, nej?!
Visst har dom alltid mycket fina saker!
Ja, jag har SIA väldigt nära mig. Bade bra och lite farligt!
Lycka till med shoppingen idag!
Kramar